Findusvänner

Årsmöte

Vi hälsar dig välkommen till årsmöte den 10 april enligt bifogade inbjudan.

Hoppas verkligen att vi ses då. Det blir säkert ett intressant möte med bl a besök från Findus i Malmö.

Vi samlas i foajén senast 11.20 och går gemensamt till biografen. Var snäll och respektera denna tid för därefter låses dörrarna.

Vi anbefaller stora parkeringsplatsen söder om kontorsbyggnaden eftersom gästparkeringen är belagd med avgift och krav på parkeringsskiva. Notera att sista anmälningsdag är 3 april

Årsmötet avslutas med gemensam lunch, som Findus bjuder på, i restaurang Ärtan.

Årsavgift 2024

Vid årsmötet 2023 beslutades att avgiften för 2024 ska vara 200.- för fullt medlemskap och 100,- för korresponderande medlemmar.

Det är dags att betala in avgiften, så snart som möjligt, och senast den 31 mars.

Bankgiro          5755-3042

Swishnummer: 123 462 95 80

Glöm inte skriva ut ditt namn, så att vi gottskriver rätt medlem.

Vi i styrelsen hoppas att ni uppskattar vårt arbete och visar det genom att fortsätta medlemskapet

Besök i Veteranum från Findus i Malmö

Under mars har vi, vid två tillfällen, haft besök av tjänstemän från Findus i Malmö. Torsten och Jörgen har varit värdar för besöket och vi har, under ca 1,5 timme gått igen Findus förhistoria samt utvecklingen från 1941 och fram till idag. Vi har också presenterat vår utställning av förpackningar och produkter, vilken alltid väcker många kommentarer, frågor och inspel, som skapar en spännande dialog.

Det har, som vi ser det, varit mycket trevliga besök, med mycket intresse och engagemang från besökarna – besök, som vi mycket gärna arrangerar fler gånger.

Öppet Hus i februari

Ett 20-tal besökare passade på att träffa kolleger och prata minnen i Veteranum vid vårt Öppet Hus den 13 februari.

Årets Quiz bestod av kluriga årtal och var nog ovanligt svårt vad vi kan förstå.

Kommande arrangemang i vår förening

Reservera:

• Onsdagen den 12 juni för Sommarfesten med sill och potatis
  • Onsdagen den 11 september För Höstutflykten

För båda arrangemangen kommer inbjudan, i god tid, med alla detaljer du behöver för att anmäla dig