Vad vet du om Kenneth Håkansson och hans Findus 25-årsjubileeumstårta?

Torsten fick en dag ett märkligt, men trevligt telefonsamtal;

” Jag vet att du är engagerad i Findus Veteranförening och då har du säkert en hel del gamla saker och föremål från Findus verksamhet, men har du en jubileumstårta i marsipan från 1966, för det har jag?”

Nu rullades upp en märklig historia, och som vi gärna vill delar med er.

Tydligen tog Findus fram en jubileumstårta, förmodligen bara till personalen, eller delar av personalen, för inte kom den väl ut som produkt på marknaden.

Tårtan är verklighet för vi har den i tryggt förvar i Veteranum och dessutom på bild – som synes.

Mannen som kontaktade Torsten heter Glenn Håkansson och är son till Kenneth Håkansson som under 30 år var anställd som Findussäljare i Malmöområdet.

När familjen tömde Kenneths bostad efter hans död hittade man en helt orörd marsipantårta i originalförpackning, med för alla okänd bakgrund och historia.

Titta på bilderna av tårta och kartong och läs Glenns korta men fina historia om hans pappa Kenneth och känn historiens vingslag. Har du mer kunskap om den här märkliga tårtan, så hör av dig till oss i föreningen! All kunskap adderas.