Välkomna att besöka NSR i Helsingborg med guidning och lunch

Onsdagen den 13 september. Samling 11.15

Avfall är användbart och värdefullt. Människan kan inte ta ut mer av jordens resurser än vad vi ger tillbaka.

Därför visar vi gärna hur NSR och våra samarbetspartners tar hand om ditt avfall, och hur du kan bli bättre på att källsortera och minska ditt avfall.
Ni är välkomna till NSR för att få koll på källsortering, återvinning, avfall och kretslopp. Vid ett studiebesök hos NSR får vi en interaktiv presentation i besökscentralen, en källsorteringsutmaning samt ett besök på utkiksplatsen och möjlighet att ställa frågor.

Programmet

11.15          Den här gången tar vi oss individuellt till utflyktsmålet, som är NSR i Helsingborg. Träffpunkt Hjortshögsgatan 1. Vår guide Martin Dyberg möter upp vid grinden och vi kör in med våra bilar på området och parkerar på anvisad plats.

11.30          Studiebesöket börjar i NSR:s biograf.

13.00          Studiebesöket beräknas vara slut och de som så önskar beger sig till Vasatorps Golfbana för att inta dagens lunch, som föreningen bjuder på för alla, även medföljande. Meddela, när du anmäler dig, om du avser att delta i lunchen.

Besöket är således helt gratis. Anmälan så snart som möjligt, dock senast

den 6 september.

Meddela också om du vill ha hjälp med transporten, så fixar vi det.

Hjärtligt välkomna!

FINDUS VÄNFÖRENING